Jak to funguje
Pro základní a mateřské školy, DDM a různé organizace (skauty, hasičské sbory) jsme sepsali postup, aby jsme Vám jednoduše přiblížili jak spolupráce funguje. Pokud Vás náš projekt zaujal budeme rádi, když do něj zapojíte Vaší školu nebo organizaci.
Zapojit se mohou i rodiče dětí, kteří již spolupracují se školami a odváží od nich pet víčka nebo například plechovky a z peněz za prodané suroviny financují rehabilitace či cvičební pomůcky. Ozvěte se nám a domluvíme se na podmínkách spolupráce.
Jak to celé funguje?
- Klikněte na tlačítko
-
Přihlášku do projektu vyplníte pohodlně online a bez nutnosti tisku papíru.
- Na základě odeslané přihlášky se Vám ozveme a upřesníme si formu spolupráce.
-
Dalším krokem bude doladění smlouvy o spolupráci, případně o odvozu odpadních surovin.
- Domluvíme s Vámi termín prezentace pro žáky nebo rodiče, pokud se jedná o MŠ. Samozřejmě můžete začít jen se sběrem, ale prezentace pomáhá pochopit problematiku odpadů žákům a také k jejich motivaci díky soutěžím, se kterými je seznámíme.
-
Přijedeme za Vámi do Vaší školy, sepíšeme smlouvu, předáme sběrné nádoby či pytle na odpad. Na olej dodáváme 50 litrový barel, popřípadě popelnici nebo sud. Při odvozu jej vyměníme za prázdný.
- Vašim žákům vysvětlíme proč předcházet vzniku odpadů, kam se odpad vozí, co je recyklace a nebudou chybět praktické ukázky. V případě zájmu o prezentaci na podporu sběru je prezentace 15 minut v každé třídě a je pro Vás v případě sběru jakékoliv suroviny zdarma.
- Dále nabízíme placené prezentace na různá témata, které si vyberete zaškrtnutím na přihlášce. Prezentace je za cenu 20 Kč/žák a trvá vyučovací hodinu v každé třídě, zakončíme jí kvízem pro žáky o drobnosti od našich sponzorů.
- Jakmile máme vše papírově vyřízeno a děti jsou proškolené, spolupráce může začít.
- V případě, že jste se zapojili do sběru surovin, pravidelně žáky motivujte a připomínejte jim, jaké suroviny sbíráte. Pro fungování projektu je důležitá podpora envi koordinátora nebo aktivního učitele, který s námi bude v kontaktu a bude předávat žákům informace o soutěžích a probíhajícíh akcích.
- Jakmile budete mít dostatečné množství pro odvoz, kontaktujte nás na info@odpadacek.cz nebo pomocí tohoto tlačítka
-
Níže uvádíme minimální množství pro odvoz. Čím více nasbíráte na jeden odvoz, tím Vám nabídneme lepší výkupní cenu.
- použitý olej - plný barel 45 kg/ 50 litrů, nebo plná popelnice s pet láhvemi - pouze v určitých lokalitách, především Ostrava město
- pet víčka - 10 velkých pytlů (100 kg)
- hliníkové plechovky - 15 velkých pytlů (30-50 kg), hliník
- papír 500 kg (noviny, časopisy, letáky), kartony nevykupujeme (vyjimečně za minimální hodnotu)
- použitý olej - plný barel 45 kg/ 50 litrů, nebo plná popelnice s pet láhvemi - pouze v určitých lokalitách, především Ostrava město
- Ozveme se Vám s předběžným termínem odvozu, většinou odvážíme do 14 dní. Buďte prosím trpělivý v případě prodlení.
-
V případě oleje v barelech vyplácíme peníze hotově. 1 litr oleje je cca 0,9 kg oleje = vykupujeme za kg nikoliv litry. Pokud sbíráte více surovin fakturace probíhá většinou na konci nebo začátkem školního roku.
-
Při odvozu jsou suroviny (kromě papíru) zváženy. Pokud sbíráte olej, je spočítán na základě objemu v pet láhvích nebo zvážen. Informaci o odvezeném množství Vám zašleme v nejbližším termínu emailem spolu s podklady pro vystavení faktury.
- Fakturu nám zašlete jako scan emailem a do 21 dní máte peníze na Vašem úctě. Mnoho škol volí pro zasílání peněz účet KRPŠ.
- Na konci roku Vám vždy zašleme souhrnný přehled o odebraných odpadech včetně hmotností, který zašlete na Vaši Obec. Tato informace je důležitá v rámci evidence odpadů.
Těšíme se na spolupráci s Vámi,
Váš Odpaďáček